نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2522
-
الف
+

اکران مستند «بازگشت به افغانستان» در هرات

فلم مستند «بازگشت به افغانستان»، سرگذشت ۷ مهاجر افغانستانی است که به این کشور عودت کرده اند.

فلم «بازگشت به افغانستان» با حضور معاونیت مقام ولایت هرات، رئیس اداره مهاجرین هرات، اساتید، مهاجرین، بزرگان و دانشجویان روز چهارشنبه( ۱۱میزان) به نمایش گذاشته شد.

به گزارش آی فیلم2،  فلم مستند«بازگشت به افغانستان»سرگذشت ۷ تن از مهاجرین افغانستانی را به تصویر می کشد که از کشورهای خارج به افغانستان عودت کرده اند.

«محی‌الدین نوری» معاونیت مقام ولایت نیز در گوشه‌ای از نمایش این فلم، روی موضوع مهاجرت و چالش‌های مهاجرین صحبت کرد و گفت که مهاجرت به جای این‌که به جوانان و کسانی که به کشورهای بیرون به امید داشتن زندگی بهتر می‌روند کمک کند، آنان را با چالش‌های بیش‌تری مواجه می‌سازد.

در ادامه این محفل «علی احمد کاوه» استاد دانشگاه و جامعه‌شناس نیز دنیای مهاجرت و مهاجربودن را از نگاه جامعه‌شناختی مورد تحلیل قرار داد و به فرهنگ گفت: مهاجرین تا مدت زیادی و برخی تا آخر عمر در ارتباطات اجتماعی، برخوردها و رفتارشان دچار آسیب‌های شدید شده و بسیار با مشقت خواهند توانست با محیط جدید خود را وفق داده و روال زندگی عادی‌شان جریان پیدا کند.

او افزود: اما با آن این وجود آمار مهاجرت بالا بوده و تعداد زیادی از هموطنان ما به مهاجرت رو آورده و مسکن آبایی‌شان را به هدف داشتن زندگی آسوده‌تر، ترک می‌گویند.

ف ا /ح ح

نظر شما
ارسال نظر